TEAMS IN ACTION

Follow the daily routine of the mission at the schools!

5è A Robines

2020-2021 / Make the invisible visible

5th · CEIP Robines
Binissalem · Balears, Illes
Lab1 Matter
Do things exist if we can’t see them?

CREACIÓ DE CO2
15/02/2021

Data: 18/01/21 Noms: tot el grup-classe Aquest primer LAB té dues fases. En la primera fase hem fet tres mescles diferents amb vinagre i bicarbonat dintre de 3 botelles. Hem pogut observar que si posam molt de bicarbonat i de vinagre, el globus s’infla molt amb el diòxid de carboni que es crea. En canvi, si tenim poc bicarbonat i vinagre, el globus quasi no s’infla. També hem observat que si tardam molt en posar el globus al coll de la botella, el globus no s’infla, ja que el diòxid de carboni que hem creat amb la reacció química s’en va. En la segona fase hem buidat el globus de diòxid de carboni dins un vas de precipitats. Seguidament, hem tirat el gas damunt les espelmes i s’han apagat (si no hem tardat molt de temps), ja que les espelmes necessiten oxigen per estar enceses i nosaltres li hem llevat, tirant el diòxid de carboni, que pesa més que l’oxigen de l’aire, damunt elles. Per tant, hem pogut observar que la densitat del diòxid de carboni és molt important, ja que si no fos més pesat que l’oxigen de l’aire, l’espelma no s’apagaria. En conclusió, hem fet una reacció química de la matèria amb dos productes líquit i sòlid (bicarbonat i vinagre) creant un gas invisible (diòxid de carboni) que fa que les espelmes s’apaguin quan li tiram damunt, ja que li llevam l’oxigen que necessiten per estar enceses.


Lab2 Force
Why do things move?

LA FORÇA ELECTROMAGNÈTICA
15/02/2021

INFORME LAB 2: LA FORÇA “El misteri de la brúixola que no assenyala el Nord” La brúixola sempre assenyala el Nord perquè dins la Terra hi ha un camp magnètic gegant i la seva agulla és un imant. Per això, la Terra atreu l’agulla de la brúixola cap el Nord. Quan nosaltres li posam la brúixola prop d’un imant o d’un corrent elèctric, l’agulla no assenyala el Nord perquè el nostre imant o corrent elèctric està més a prop de la nostra brúixola i és més atreta. Per tant, amb un imant o un corrent elèctric, podem moure l’agulla de la brúixola, ja que és un imant. Referent als materials del circuit elèctric, hem descobert que hi ha dos tipus de materials: aïllants (com el plàstic, fusta, paper, tela…) i conductors (metall, ferro). També hem descobert que perquè un circuit funcioni ha de ser tancat.







An initiative from:


Alba

Partner institutions:


Produced by:


eduXarxa

We use our own and third-party cookies for analytical and technical purposes; processing data necessary for the creation of profiles based on your browsing habits.
You can get more information and configure your preferences from 'Cookie settings'.

Cookie settings