TEAMS IN ACTION

Follow the daily routine of the mission at the schools!

6èA Ildefons Cerdà

2021-2022 / Make the invisible visible

6th · Escola Ildefons Cerdà
Centelles · Barcelona
Lab1 Matter
Do things exist if we can’t see them?

Les espelmes que s'apaguen soles
11/11/2021

No només existeix allò que veiem, amb el segon experiment de les espelmes ho hem pogut comprovar. La matèria la podem trobar en estat líquid, sòlid o gasós. És possible fer un canvi d'estat, ho hem descobert barrejant un líquid (vinagre) i un sòlid (bicarbonat) que ha produit una reacció química, generant un estat gasós. La densitat està relacionada amb el pes, com un líquid dens. En els epxeriments ha sigut important perquè el diòxid de carboni ha quedat dipositat a baix i ha apagat l'espelma del tercer experiment, quan la posàvem a dins el pot.


Lab2 Force
Why do things move?

Misteri resolt! Magnetisme!
21/01/2022

La brúixola sempre marca el nord. Ens podem orientar, perquè podem trobar tots els punts cardinals. Per fer un circuit elèctric necessitem: pinces de cocodril, cable elèctric, pila, bombeta, portabombetes. El metall, l'aigua i el grafit són materials conductors (deixen passar l'electricitat) i el paper, la fusta i la ceràmica són aïllants (no deixen passar l'electricitat). Dos imants es repel·len. La força magnètica provoca una força sobre un altre sense tocar-lo. L'interior de la Terra és un camp magnètic.


Lab3 Energy
What causes matter to change?

L'equip de 6èA Ildefons hem descobert el misteri dels globus que exploten
28/03/2022

Quina relació té la llum del sol amb els colors? La llum del sol depèn del color absorbeix més llum o menys. Què passa amb la llum del sol quan ens toca la pell? La llum del sol ens crema la pell. Quan un material (per exemple, el globus) rep energia i s’escalfa, què li passa? El material s'escalfa, crema, s'encongeix. On podem trobar energia al nostre entorn? Al sol, aigua, vent, temperatura, plaques solars...


Lab4 Light
Can we see with invisible light?

La llum de l'Ildefons
09/05/2022

- Amb diferents detectors: naturals o artificials. - Pels efectes que produeix.







An initiative from:


Alba

Partner institutions:


Produced by:


eduXarxa

We use our own and third-party cookies for analytical and technical purposes; processing data necessary for the creation of profiles based on your browsing habits.
You can get more information and configure your preferences from 'Cookie settings'.

Cookie settings