TEAMS IN ACTION

Follow the daily routine of the mission at the schools!

CHISTRANGERS

2020-2021 / Make the invisible visible

6th · Escola Municipal La Sínia
Cerdanyola del Vallès · Barcelona
Lab1 Matter
Do things exist if we can’t see them?

Les espelmes màgiques
26/01/2021

No només existeix el que veiem. L'aire existeix i no el veiem. Hem descobert que amb el CO2 s'apaguen les espelmes. El CO2 és més dens i desplaça l'oxígen que necessita l'espelma per estar encesa. El CO2 tampoc el veiem però hem comprovat que existeix, perquè ha apagat les espelmes. Podem trobar tres estats de la matèria: sòlid, líquid i gasós. Es pot produir un canvi d'estat. Per exemple: amb la reacció química que genera la unió del bicarbonat (sòlid) amb el vinagre (líquid) donant com a resultat l'anhídrid carbònic (gas). La densitat és la quantitat de massa que hi ha en un volum determinat. La densitat ha sigut molt important en aquest experiment, perquè com que el CO2 té més densitat que l'aire, ha fet que es desplacés l'aire que hi havia damunt les espelmes.


Lab2 Force
Why do things move?

El magnetisme i les brúixoles
09/03/2021

IMANTS: Nom que reben els cossos amb propietat magnètica. Poden ser NATURALS, com la magnetita, o ARTIFICIALS, s’obtenen mitjançant la IMANTACIÓ (procés de fregar un objecte de ferro o altres metalls amb magnetita). POLS: Els trobem als dos extrems dels imants. A cada extrem hi ha un tipus de pol: POL NORD (N) i POL SUD (S). Dos pols iguals es repel·leixen, en canvi, dos pols iguals s’atrauen. El Pol ens ha descobert que el Pol Nord té un magnetisme sobre la Terra. Hem estat parlant a classe i hem arribat a les següents conclusions: • La Terra té dues grans zones magnètiques anomenades Pol Nord i Pol Sud. Els humans van aprofitar aquesta propietat de la Terra per crear les brúixoles. • El funcionament de les brúixoles és gràcies al magnetisme. El magnetisme de la Terra que trobem al Pol Nord atrau l’agulla imantada de la brúixola. Perquè un circuit elèctric funcioni necessitem una font d’energia, en el nostre cas era una pila. Hem estat construint un circuit elèctric utilitzant: una pila, una bombeta i cables. Era important que el circuit elèctric estigues tancat, és a dir que tots els cables estiguessin en contacte amb algun material conductor. Si el procés de construcció era correcte, és a dir que el plàstic del cable no interferia o havíem utilitzat materials conductors per tancar el circuit, la bombeta s’il·luminava sempre.


Lab3 Energy
What causes matter to change?

Explotem globus amb energia!
27/04/2021

Per veure els colors dels objectes necessitem llum. Els objectes i els cossos tenen un color, però el que ens permet veure’ls és la llum. El color que veiem es «el color de la llum» o, dit d’una altre manera, el color del feix de llum que rebota. El feix de llum és de color blanc, però està format per feixos de llum de tots els colors. Quan veiem un objecte d’algun color és perquè alguns rajos reboten als objectes i ens permet veure del color que rebota. L’energia és la capacitat que té un cos per a produir canvis o interactuar amb altres cossos.







An initiative from:


Alba

Partner institutions:


Produced by:


eduXarxa

We use our own and third-party cookies for analytical and technical purposes; processing data necessary for the creation of profiles based on your browsing habits.
You can get more information and configure your preferences from 'Cookie settings'.

Cookie settings