En aquest experiment, hem pogut comprovar que cal conèixer les propietats dels materials per saber si són conductors o aïllants i així entendre com funciona el corrent elèctric. Després uns alumnes han fet la observació que en la vida quotidiana també ens trobem amb aquesta realitat, per exemple, els generadors elèctrics dels blocs de pisos on viuen, o el mobiliari urbà dels parcs infantils (ferro i plàstic, com en els tobogans, etc...). Missió complerta!
Hem descobert que els globus exploten per la força dels rajos del sol que donen a la lupa. La lupa concentra en un punt fixe el punt dèbil dels globus. Però amb l'excepció del blanc i el negre: el blanc li costa molt que exploti perquè li rebota l'energia. En canvi, el negre, com que absorbeix tots els colors, això fa que tingui molta energia i exploti més ràpid.
Apart d'observar la llum ultraviolada amb les boletes sensibles i veure els canvis de colors; també vam observar la llum infraroja amb les diferents propostes: càmera digital, bosses de plàstic transparent i negre, i mirall: Amb el comandament a distància, vam poder apreciar aquesta llum infraroja, que a la vista de l'ull humà no es podria veure; però després, amb una càmera digital, i per a veure-ho millor, vam poder distingir una miqueta de llum infraroja del comandament. També, vam provar amb la llanterna i el comandament a distància, amb una bossa de plàstic negra davant, i la llum no traspassava. Vam fer alguns supòsits: Què hagués passat si, per exemple, haguéssim posat les boletes en una bossa de tela en lloc d'una bossa de plàstic? Creiem que depèn del gruix de la tela, però hagués costat que les boletes s'acolorissin.