Ens ha sorprès veure com la llum làser es desviava amb els orbeez quan els enfocàvem, i com la llum no es desvia quan hem posat aigua al recipient dels orbeez. També hem pogut comprovar amb un recipient amb aigua i una mica de farina els efectes de la llum làser fent primer un angle de 90º i després pujant la llum cap a la superfície (entre l'aigua i l'aire). Un any més, amb el segon repte ja, ens ha encantat de tornar a experimentar, amb el Lab 1. En volem més!!
Abans de fer l'experiment no sabíem cóm veure els objectes a través de la llum, ni sabíem diferenciar els tipus d'objectes. L'experiment ens ha fet reflexionar, ens ha agradat molt i hem après que no sempre es reflecteixen les ombres dels objectes.
Els objectes han de posar-se a una certa distància de la cambra fosca per aconseguir veure'ls millor; hem hagut d'ajustar la seva distància a la lent de la nostra cambra fosca. El paper vegetal equival a la retina dels nostres ulls, lloc on es projecta la imatge, de forma invertida, i és enviada al cervell, que la interpreta i la capgira perquè la veiem del dret. Ens ha semblat un experiment original, interessant i a la vegada divertit. Interessant en el sentit dels diferents assajos que hem fet, però ha estat impossible d'aconseguir veure la imatge invertida.
Aquest experiment ens ha semblat divertit de fer amb la resta de companys/es, perquè els materials que hem utilitzat eren fàcils d'aconseguir. Hem pogut participar més directament. Hem descobert també que amb la construcció d'aquestes làmpades de Moser, quan no hi hagi llum, és una manera d'il.luminar un espai, i una forma d'estalviar energia. Al mateix temps, hem observat que quan hem posat l'ampolla tombada sobre el mòbil encès, la llum es dispersava molt més, i les figures que havíem retallat a la cartolina es veien millor. Estem molt contents/es d'haver fet aquesta descoberta!
Aquest curs també ens ho hem passat super-bé amb els experiments de Missió Alba, en cadascun hi havia una cosa nova per a aprendre; i en especial, l’últim experiment, que ha estat més pràctic, creant una forma diferent de fer llum. Algun experiment requeria unes condicions que no teníem a l’escola, i ha costat més de fer-lo. Hem après més coses sobre la llum que no sabíem, i com els experiments ens poden ajudar en el dia a dia. Per suposat, hi tornaríem a participar; però des de la nostra classe proposem nous temes per a fer experiments, per exemple l’aigua.