Los equipos en acción

¡Este es el día a día de las escuelas durante la misión!

Els esquelets

2024-2025 / Haz visible lo invisible

5º · Pont de la Cadena
Molins de Rei · Barcelona
Lab1 Materia
¿Solo existe lo que vemos?

Experiments curiosos
12/01/2025

- El que ha passat és que el CO₂ és més dens que l'O₂, la reacció és que el CO₂ ha desplaçat l'O₂. La combustió necessita O₂ per mantenir-se, per això l'espelma s'ha apagat. - La matèria, es pot trobar en tres (3) estats: gasós, líquid i sòlid. - Sí que es pot produir un canvi d'estat, per exemple: si poses algun líquid al congelador, es congela i estaríem passant d'un estat líquid a sòlid. - La densitat és una cosa que pesa més que l'atmosfera. - Sí, la densitat era un dels elements més importants perquè ens ha ajudat a apagar l'espelma. En conclusió, ens ha agradat molt l'experiment!


Lab2 Fuerza
¿Por qué se mueven las cosas?

L'electromagnestime
13/02/2025

Un dels reptes que més ens ha agradat ha estat elaborar el circuit elèctric. Al principi, moltes persones estàvem nervioses i impacients per veure si s'encendria la bombeta o no, i en veure que tots els grups ho hem aconseguit, ha estat un èxit! També ens hem adonat que si no connectem les dues pinces a cadascun dels pols de la pila (positiu i negatiu), la bombeta no s'encén i ho hem comprovat. Així com també, els cables havien d'estar molt ben connectats perquè sinó, el circuit elèctric fallava i no deixava que els electrons es moguessin pels filaments del cable i, per tant, no fluïa el corrent elèctric. També ens ha agradat experimentar amb diferents materials i hem arribat a la conclusió que hi havia alguns materials que eren bons conductors perquè s'encenia la bombeta com per exemple el metall de les tisores i d'altres, que eren aïllants (no són bons conductors), com la fusta de les taules o el paper, perquè no s'encenia la bombeta. L'agulla de la brúixola sempre assenyala el nord de la Terra perquè és on hi ha més força magnètica i l'obliga a anar cap aquella direcció. Però, si posem un imant a prop de la brúixola, l'agulla es mou cap a on està l'imant, és com si l'estigués perseguint i se sent atreta per la influència de l'imant. Han estat uns reptes molt divertits!







Una iniciativa de:


Alba

Con colaboración de:


Producida por:


eduXarxa

Utilizamos cookies propias y de terceros para finalidades analíticas y técnicas; tratando datos necesarios para la elaboración de perfiles basados en tus hábitos de navegación.
Puedes obtener más información y configurar tus preferencias desde 'Configuración de cookies'.

Configuración de cookies