Hola, amics del Sincrotró! Som els alumnes de sisè D de l'escola Sant Gervasi de Mollet. Ens fa molta il·lusió treballar en aquest projecte amb vosaltres! Hem anat seguint els passos que ens heu proposat en aquest primer repte, i hem après moltes coses. Hem descobert que, com més quantitat de bicarbonat i vinagre posem, més gas es desprèn de l'ampolla i més s'infla el globus. I també hem après que l'espelma s'ha apagat perquè el gas resultant de la reacció química té més densitat que l'oxigen i , per tant, el desplaça, per la qual cosa la flama s'apaga.
Hola, amics del Sincrotró! En aquest segon periment hem après vàries coses. A continuació us fem un resum: - Una brúixola sempre assenyala el nord perquè l'imant de la brúixola es guia pel camp magnètic de la pròpia Terra. - Amb un circuit elèctric senzill o un imant, podem aconseguir fer girar l'agulla d'una brúixola, sense tocar-la! Hem vist que amb l'imant és més fàcil que amb el circuit. - Per construir un circuit elèctric ens calen els següents components: cable, una pila i una bombeta. N'hem construït un (veure imatge), i hem pogut comprovar com s'encenia la bombeta. - Hem provat d'insertar diferents materials en el circuit ( goma de pollastre, un tros de fusta, un boli de metall,...) i hem anat comentant quins eren materials conductors i materials aïllants. Ens ha agradat molt aquest segon experiment. Gràcies!!!
Hola, amics del Sincrotró! En aquest tercer repte també hem après moltes coses. En primer lloc, que la llum del sol s'anomena "llum blanca" però en realitat és la suma de tots els colors de l'arc de Sant Martí. En segon lloc, que veiem els globus de colors diferents perquè cada globus mostra el color que no ha absorvit. I, en tercer lloc, que els globus més foscos són els que absorveixen més la llum del sol i, per tant, s'escalfen més i exploten abans. Gràcies per tot!!